B-code

• Een B-code is een ongewettigde afwezigheid (zie afwezig). Bij elke B-code krijg je een sanctie die door het PTC wordt opgevolgd. Bij 5 B-codes wordt het CLB op de hoogte gebracht.

Belsignaal

• Bij het belsignaal ga je onmiddellijk in de rij staan.
  • Je vormt een ordelijke rij en je staat stil. De leraar komt je halen en je gaat in rij en in stilte naar het klaslokaal.

Bijles

• Wanneer je afwezig bent geweest of je hebt problemen met bepaalde stukken van de leerstof, kan je naar een bijles gaan.
  • De vakleerkracht spreekt met jou af wanneer deze bijles doorgaat.

Boekenfonds

• De 1ste schooldag krijg je al je boeken mee (zowel handboeken als werkboeken).
  • Je huurt een aantal boeken via het boekenfonds. Je noteert je naam, klas en schooljaar op het daarvoor voorziene etiket. Draag zorg voor deze boeken en kaft ze.
  • De boeken worden op het einde van het schooljaar terug ingeleverd.

• De verantwoordelijken van het boekenfonds zijn Mevr. K. Van Varenberg en Dhr. I. Gielis.

Broodjes

• Je kan elke morgen, voor halftien, een broodje bestellen aan het secretariaat.

Brommers

Leerlingen die met de brommer naar school komen, plaatsen die op de daarvoor voorziene plaats in de fietsenstalling. NIET op de publieke parkings grenzend aan de school. Leerlingen die naar school komen met de (brom)fiets en hun helm willen opbergen, kunnen deze opbergen in een locker.

De brommer wordt pas gestart buiten de fietsenberging.